پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182650
حجت الله عبدالملکي عضو هيأت علمي دانشگاه امام صادق (ع):
دولت در روابط اقتصادي با هيئت هاي خارجي دقت کند/دشمن به دنبال سلطه اقتصادي بر ايران است/بايد اقتصاد مقاومتي را مرجع قرار دهيم
تاریخ انتشار : 1394/05/29 18:22:33
نمایش : 1026
عضو هيأت علمي دانشگاه امام صادق (ع) با بيان اينکه آمريکايي ها در جريان مذاکرات طمع کردند تا آن وابستگي ديرينه اي که دنبالش بودند را محقق سازند، گفت: کشوري که وابستگي اقتصادي به غرب داشته باشد نمي تواند به لحاظ فرهنگي مستقل عمل کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الله عبدالملکي در گفت وگو با خبرنگار «ديارباران» با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري پيرامون مذاکرات هسته اي و عدم نفوذپذيري ايران در عرصه هاي اقتصادي و سياسي، اظهار کرد: آمريکا با ايجاد وابستگي در ايران به دنبال پيگيري اهداف سياسي خود در کشور بود و در اين راستا تلاش مي کند تا اصول نظام جمهوري اسلامي ايران را منحرف کند.

وي افزود: آمريکا شخصيت سلطه جوايانه خود را مي خواهد در اين راستا به فعليت برساند تا جلوي يک خطر عظيم تمدني که در آينده اتفاق خواهد افتاد را بگيرد.

عضو هيأت علمي دانشگاه امام صادق (ع) با بيان اينکه غرب مي داند تمدن اسلامي به رهبري انقلاب اسلامي ايران تمدن غرب را زمين گير خواهد کرد، تصريح کرد: به اين ترتيب دنبال اين است وابستگي را در عرصه هاي مختلف به خصوص اقتصادي ايجاد کند.

عبدالملکي با تاکيد بر اينکه کشوري که وابستگي اقتصادي به غرب داشته باشد نمي تواند به لحاظ فرهنگي مستقل عمل کند، با اشاره به تلاش آمريکا براي مهار انقلاب اسلامي ايران، گفت: در اين راستا با اعمال تحريم هاي اشخاص حقيقي و حقوقي کشور خود را از مبادله اقتصادي با ايران منع مي کند تا در عمل پيشرفت اقتصادي در ايران اسلامي نچرخد.

آمريکايي ها در جريان مذاکرات طمع کردند تا آن وابستگي ديرينه اي که دنبالش بودند را محقق سازند

وي با بيان اينکه در جريان مذاکرات هسته اي آمريکايي ها طمع کردند تا آن وابستگي ديرينه اي که دنبالش بودند را محقق سازند، بيان کرد: دنبال اين هستند که توافق با ايران را به نحوي شکل دهند تا وابستگي ايران را به خودشان افزايش دهند و يک مدل سلطه اقتصادي ايجاد کنند.

عضو هيأت علمي دانشگاه امام صادق (ع) با استناد به اينکه رهبر انقلاب در فرمايشات خود از تلاش آمريکا براي سوءاستفاده از نتايج مذاکرات هسته اي و نفوذ اقتصادي، سياسي و فرهنگي در ايران سخن گفتند، ابراز کرد: در اين جريان اقتصادي که آمريکايي ها دنبالش هستند، قرار است اصول و آرمان هاي انقلاب از بين برود و به جهت اين حواشي سعي در برقراري اين ارتباط دارند.

وي در پاسخ به اين سئوال که دليل اصلي تاکيد رهبر انقلاب روي نفوذ اقتصادي چيست و دولت در اين مسير چه بايد بکند؟ ابراز کرد: دولت بايد در تمامي روابط اقتصادي با هيئت هاي خارجي صلاح کشور را لحاظ کرده و در اين زمينه دقت لازم را انجام دهد.

عضو هيأت علمي دانشگاه امام صادق (ع)، افزود: اگر قرار باشد ما کالاي با ارزش افزوده پائين به آنها بدهيم و کالاي با ارزش افزوده بالا بگيريم، دائم ايران در حال ضرر خواهد بود و ثروت خود را براي کالاي مصرفي مي دهد.

80 درصد مشکلات به ناکارآمدي هاي داخلي بر مي گردد

عبدالملکي با تاکيد بر اينکه تمامي دولت ها روابط خود را با اين قبيل کشور ها محدود مي کنند، بيان کرد: روابط خود را با کشور هايي تقويت مي کنند که از پيامدهاي مثبت اقتصادي آن بهره مند شوند.

وي با بيان اينکه با کشور هاي غربي مي توانيم روابطي برقرار کنيم که به نفع ما باشد، تصريح کرد: خواستار خريد تکنولوژي و کالاهاي توليدي از ما هستند و از اين طريق مي توانيم ارزش افزوده بيشتري ايجاد کنيم دولت بايد در اين سياست هاي خارجي دقت بيشتري کند.

عضو هيأت علمي دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه اين مطلب تصريح کرد: اگر تحريم ها برداشته شود مشکلي از اقتصاد کشور رفع نمي شود، زيرا 80 درصد مشکلات به ناکارآمدي هاي داخلي بر مي گردد و ممکن است مشکلات اقتصادي در راستاي رفع تحريم ها بيشتر هم شود.

اگر برجام تصويب نشود ضرر خاصي نخواهيم کرد

عبدالملکي گفت: اگر دولت نتواند کنترل کند و واردات تشديد شود اقتصاد ضعيف تر مي شود و اگر وابستگي به نفت را بيشتر کند، اقتصاد ما ضعيف تر خواهد شد و شايد باعث زيان بيشتر هم شود.

عضو هيأت علمي دانشگاه امام صادق (ع) با بيان اينکه اگر برجام تصويب نشود ضرر خاصي نخواهيم کرد، گفت: اگر برگرديم و اقتصاد مقاومتي را مرجع قرار دهيم و مي توانيم مشکلات را رفع کنيم.

وي خاطرنشان کرد: بايد در مسير پيشرفت بلند مدت اقتصادي قرار گرفته و در اين راستا ظرف چند سال به يکي از کشورهاي قدرتمند تبديل شويم آن موقع است که غربي ها هم به اين حقيقت مي رسند که با اين اقتصاد قوي جدال نکنند و تحريم ها را برطرف سازند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html